Tocht door de Voerstreek

Op woensdag 9 augustus 2017 vertrokken we, met eigen vervoer, voor een tocht door de Belgische Voerstreek. Voor deze activiteit was de opkomst bijzonder hoog.
We vertrokken op tijd van Amstenrade naar de Voerstreek, voor een gezellige tocht, maar de eerste kink in de kabel was ”Valkenburg”. Een file van jewelste bij de overweg van het spoor, dit nam voor menigeen een half uur in beslag. Maar eenmaal uit de drukte verliep de reis voorspoedig. Iedereen mocht zelf van de aangegeven te volgen route afwijken, zodat er niemand op niemand hoefde te wachten.
Het weer was goed en de drukte in het Limburgse Heuvelland viel nogal mee.
Via de grensovergang “De Planck” verliep alles goed. Toen het bordje Teuven, lazen en we linksaf gereden waren, kwamen we na ongeveer 800 mtr. via een fijne helling op de beruchte gevaarlijke kruising terecht, waar we rechtsaf moesten en links van de weg het eindpunt bereikten.
De Zotte Lambiek, was een in eerste instantie een normaal café-huisje, we moesten naast het café een pad volgen. Het liep enigszins bergaf en na een gevaarlijk trapje kwamen we achter het huis terecht, zoals goed te zien is op de foto’s, waar we verrast werden op koffie en vlaai.

voerstreek

voerstreek voerstreek