Bezoek museum Echt

Anders dan de naam doet vermoeden is het "museum voor de vrouw" in Echt, niet alleen geschikt voor vrouwenogen. Ook voor mannen is het een feest der herkenning. Dit hebben we kunnen constateren tijdens ons uitstapje met eigen vervoer op woensdag 8 juni 2016. Heel veel artikelen zijn voor een oudere herkenbaar, als de spullen die we vroeger thuis ook hadden. Op dit moment loopt er de tentoonstelling “Groote gezinnen” De tentoonstelling neemt u in beeld en geluid mee terug naar vroeger en laat u het reilen en zeilen van een groot gezin ervaren. Hoe het was om een slaapkamer te delen met zijn zessen, te eten aan tafel met zijn twaalven, het speelgoed te moeten delen met broers en zussen, weer een kindje erbij te krijgen. Sta er even bij stil hoe ingrijpend de wereld sindsdien veranderd is en besef hoe zeer ons dagelijks leven verschilt met dat van toen. Laat oude belevenissen naar boven komen, bespeur melancholie maar voel ook opluchting dat het nu anders is. Na afloop hebben we nog een hele tijd gezellig samen gezeten onder het genot van een kop koffie met vlaai of knapkoek.

museum echt museum echt
gezellige middag