Geocachen.

Als je graag in een onbekende omgeving een stukje wilt wandelen en je weet niet waar je naar toe moet gaan, dan is geocachen een uitstekend middel. Het lijkt op het schat zoeken van vroeger, maar dan met een modern middel, de GPS ontvanger. Op woensdag 7 juni hebben we eerst een duidelijke instructie gehad van Henk Fransen, waarbij de geheimen van het geocachen uit de doeken gedaan werden. Een dag later zijn we de opgedane kennis in praktijk gaan brengen in het “Naherholungsgebiet Wurmtal in Übach-Palenberg” onder leiding van de ervaren geocachers Riek Debets, Winand Smeets en Henk Fransen. De wandeling was ongeveer 2,5 km lang, over goed begaanbare wegen, dus voor niemand een probleem. Nadat we alle caches gevonden hadden waren we toe aan koffie met vla en omdat het gezellig was, met uitstekend weer, zijn we nog een tijdje blijven zitten op het gezellige terras van het in het park gelegen restaurant. Al met al een heel geslaagde middag. Jammer dat er betrekkelijk weinig belangstelling voor was. Heeft men zich laten afschrikken door de techniek?

geocachen
geocachen geocachen