Bezoek imker

Op 18 mei hebben wij met 25 leden gebruik gemaakt van de gastvrijheid van Helga en Eckhard Sambeth. Om 14.00 uur werden wij gastvrij ontvangen met een heerlijk dampende kop koffie/thee en een vers stuk rabarber gebak. Het gebak viel zo in de smaak bij de aanwezigen dat een groot aantal het recept heeft gevraagd. We hebben plaats genomen in de veranda waar Eckhard met groot enthousiasme zijn “bijenverhaal” heeft verteld. Aansluitend zijn wij in twee partijen door de prachtige tuin naar de bijenwoningen gewandeld waar Eckhard ons zijn zachtaardige bijenkoninginnen en bijenvolkjes heeft laten zien. Het was zeer indrukwekkend en vooral leerzaam. Een mooie educatieve middag!! Bij vertrek kreeg elke bezoeker gratis een potje honing met een speciaal etiket met de opdruk KBO – Amstenrade. Wij danken onze leden Helga en Eckhard Sambeth héél hartelijk voor deze mooie, gezellige maar tevens leerzame middag.

gezellige middag

gezellige middag gezellige middag