Bezoek Arcen

Op woensdag 29 juni zijn wij om 10.00 uur per touringcar vertrokken naar het pittoreske en eeuwenoud dorpje Arcen aan de oevers van de Maas en de grens met Duitsland. Het gezelschap bestond uit 52 “Goedgemutste” deelnemers. De chauffeur van BK Travel, zeg maar Wil, kwam direct vertrouwd over. Hij was behulpzaam en vriendelijk naar iedereen en daarbij een prima chauffeur waarbij eenieder zich op zijn/haar gemak voelde. Na een voorspoedige rit kwamen we om ongeveer 11.15 uur in Arcen aan. Omdat er vrije keus kon worden gemaakt hoe de dag in te vullen splitste het gezelschap zich richting dorpskern Arcen of naar de Kasteeltuinen. De weergoden waren ons meer dan gunstig gezind en er is dus optimaal genoten van het vele moois dat Arcen te bieden heeft. Van de bezienswaardigheden in Arcen zoals: Bierbrouwerij Hertog Jan, Graanbranderij de IJsvogel, de Kasteeltuinen, de Schanstoren en de mooie Maasboulevard met haar gezellige terrassen werden de kasteeltuinen met het kasteel het meest bezocht. De tuinen lagen er prachtig bij en hiervan werd optimaal genoten zoals ook te zien is op de foto’s. Regelmatig kwamen groepjes mensen elkaar tegen om even met elkaar het moois in de natuur te bespreken. Om 18.00 uur verzamelde het gezelschap op de parkeerplaats voor de bus en werd voor het vertrek nog een groepsfoto gemaakt. Na een voorspoedige rit kwamen we, enigszins vermoeid maar voldaan, in Amstenrade aan. Het was een dag waarop, naast de deelnemers, ook de organisatoren met plezier kunnen terugkijken. Een dag waarop alles mee zat met positieve reacties van de deelnemers en daar doe je het uiteindelijk voor.

arcen
bezoek l1