Busreis Biesbosch en Dordrecht.

Op dinsdag 27 Juni vertrokken we met goede zin en toch mooi weer vanaf de Koeteleboet richting Dordrecht. Na ongeveer twee uurtjes kwamen we aan in Dordrecht en reden we naar
de aanlegkade waar we op de boot gingen. Natuurlijk eerst allemaal aan de koffie of een ander drankje. We waren een half uurtje onderweg toen we door een sluis moesten maar de sluiswachter was ziek dus we moesten weer terug om een ander water te nemen richting Biesbos.
De kapitein vertelde mooi over de historie van Dordrecht en over de scheepsbouw die jaren geleden veel werkgelegenheid bood in de regio. Inmiddels voeren wij het gebied van de Biesbos in en konden wij genieten van het natuurschoon. Rond twee uur kwamen we aan bij de kade en gingen met de bus naar het centrum van de stad. Daar konden de mensen die interesse hadden om een wandeling te maken middels een beschrijving een uurtje wandelen. Daarna weer in de bus en richting het zuiden.
Aangekomen in Schinnen bij de chinees kon iedereen genieten van uitgebreid buffet met soep, hoofdgerecht en een toetje. Met een gevuld buikje keerde iedereen na een geslaagde dag weer huiswaarts.

Biesbosch
Biesbosch Biesbosch